sobota, 17 sierpnia 2024

CZ IV POSZYWANIE KADŁUBA

 Po wyschnięciu wzdłużników przystąpiłem do poszywania kadłuba sklejką 10 mm. Wycinałem elementy pasów burtowych. Wiedziałem, że ze względu na wielkość arkusza sklejki, każdy pas musi się składać z trzech kawałków. Starałem się by w górnym pasie, łączenie sklejki wypadło jak najdalej od miejsca zamocowania podwięzi wantowej. Do przyklejania sklejki do wzdłużników użyłem Epidianu 5 z utwardzaczem Z1. Smarowałem żywicą obie strony, a później przykręcałem wkrętami. Nie żałowałem żywicy, która wypływała spod sklejki, ale byłem pewny dobrego sklejenia. Zdziwiło mnie to, że Epidian 5 z Z1 prawie nie pachnie, jak kiedyś stare żywice. Oczywiście największym problemem był dziobowy dolny pas, ale stosując ściski stolarskie i pasy transportowe jakoś go dociągnąłem. Od razu łączyłem również nakładkami pasy sklejki na burtach.




















Na koniec muszę przyznać, że oglądając blogi innych "setkowiczów", (a przejrzałem dokładnie te stare i te nowe) jestem pełen podziwu za ich dokładną, staranną i czystą pracę. Moja tak ładnie nie wygląda.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cz VII KOSZTY I CZAS PRACY /POŁOWA SIERPNIA 2024/

 Dzisiaj chciałbym przedstawić aktualne koszty i godziny pracy nad projektem.  Na koszty składają się materiały i narzędzia, które kupiłem d...