sobota, 17 sierpnia 2024

CZ III FUNDAMENT I WZDŁÓŻNIKI

 W kwietniu 24 zabrałem się za ustawienie wręgów na fundamencie, który wykonałem ze starych desek. W związku z tym, że budowę kontynuowałem w garażu blaszanym to łatwo było umieszczać dwie laserowe poziomice na uchwytach magnetycznych na ścianach. Ułatwiło to wypionowanie wręg i ustawienie linii wodnej łódki (zaznaczonej na każdej wrędze) w jednej płaszczyźnie. Z drutu naciągnąłem strunę w płaszczyźnie wzdłużnej symetrii kadłuba. Długość łódki- odległość między dziobnicą a pawężą ustawiłem na 498 cm, by po laminowaniu nie przekroczyć wymiaru projektowego -5 m. Po zamocowaniu wręg wszystkie wymiary oraz piony i poziomy sprawdziłem dokładnie. 

 

Następnie zabrałem się za wzdłużniki. Pojechałem więc do najbliższego dużego tartaku, gdzie planowałem zakupić materiał. Okazało się, że suchych bez sęków desek sosnowych o długości około 530 cm nie mają. Mają taki materiał I klasy ale mokry. Zdecydowałem się go kupić. Wykonałem z niego listwy ale wymiary ich zwiększyłem o 2 mm. Następnie wyciąłem rowki we wręgach, w które mokre listwy dość łatwo było dogiąć i umieścić. Po wklejeniu wzdłużników klejem Soudal (bo mokre drewno), poczekałem ze dwa tygodnie aż wszystko wyschnie. W słoneczne dni blaszak nagrzewał się bardzo co przyspieszało suszenie.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cz VII KOSZTY I CZAS PRACY /POŁOWA SIERPNIA 2024/

 Dzisiaj chciałbym przedstawić aktualne koszty i godziny pracy nad projektem.  Na koszty składają się materiały i narzędzia, które kupiłem d...