piątek, 16 sierpnia 2024

CZ I WSTĘP

 

Nazywam się Andrzej Grodzicki. Z zawodu jestem inżynierem mechanikiem okrętowym. W połowie lat osiemdziesiątych ukończyłem Wyższą Szkołę Morską w Gdyni wydział Mechaniczny. Następnie przez około trzydzieści lat pracowałem na statkach morskich. Przeszedłem wszystkie szczeble kariery oficera mechanika. Ostatnie kilkanaście lat pływałem na wielkich tankowcach (VLCC) w firmie Saudi Aramco.

Obecnie mieszkam w Tleniu w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie razem z żoną prowadzimy Dom Seniora „Tucholanka”

Żeglarstwem zainteresowałem się dopiero w wieku dwudziestu lat, kiedy dostałem się do Wyższej Szkoły Morskiej. Należałem do klubu AKM WSM i odbyłem kilka rejsów żeglarskich po Bałtyku i Morzu Północnym. W 1984 roku byłem członkiem załogi s/y „Jan z Kolna”, który uczestniczył w Operacji Żagiel na trasie Gdynia – San Malo- Las Palmas-Bermudy-Halifax- Quebec. Później żeglowałem trochę na śródlądziu i Chorwacji, a w roku 2023 zrobiłem kilka rejsów po Bałtyku.

Mam patent sternika morskiego.

Blog ten powstał by udokumentować moje prace. Od kilku miesięcy bowiem buduję mały jacht żaglowy typu Setka, którym chcę popłynąć w regatach Setką przez Atlantyk 2025. Łódkę nazwałem „Asia G” na cześć mojej żony Joanny.

Pomysł przepłynięcia Atlantyku na małej, prostej ale solidnej i dzielnej żaglówce bardzo mi się podoba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cz VII KOSZTY I CZAS PRACY /POŁOWA SIERPNIA 2024/

 Dzisiaj chciałbym przedstawić aktualne koszty i godziny pracy nad projektem.  Na koszty składają się materiały i narzędzia, które kupiłem d...